äger fyra... eller nått...

ja jag äger fyra katter, visste ni det? Men egentligen så äger jag inte dem utan de äger mig... för förhållandet man(jag) har med katterna är helt på deras vilkor.......ja tvingar aldrig en katt, det finns ingen anledning att kuva en fri själ att göra som ja vill, de kommer till mig för att få närhet och när de blivit killad på halsen eller där de vill så går det... jag älskar att komma underfund med hur man kommer i kontakt med de riktigt ensamma katterna, de som egentligen inte behöver en och de som i huvudet är helt oberoende.. anders är en sådann katt, han är totalt oberoende och när han söker kontakt är det för att han vill ha närhet... eller mat!!! han har överlistat oss, han sover absolut inte med oss(han kan ju råka bli sparkad på)men så fort vi vaknar(ändrar vårt andesätt, hjärtslag mm) hoppar han upp och kelar tills vi är helt  vaken... mysigt tänker vi, mat tänker han!!! För det är det som hägrar, kliver man upp springer han till kontoret, går man inte dit kommer han och kelar tills man följer honom dit och matar... han går aldrig med på något som han inte vill men när han vill är han underbar=O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0