stolthet och fördom

jag har tittat på stolthet och fördom mer gånger än vad nyttigt är.. det ger mig alltid en längtan till england och upp på hästryggen.... just nu skulle ja vilja packa väskan och bara sticka dit... njuta av den engelska lantbygden, snacka skit med Mandy och bara vara... men i dagens läge skulle det vara mer problem än ett nöje men det förstår inte mitt hjärta... i england är allt enkelt och roligt, även om man kämpar och sliter så finns enkelheten där, kliva upp, motionera hundar, rengöra,mata, motionera, rengöra och motionera och stänga in hundar igen... människan är ett djur och alla djur mår bra av rutiner, så oxå människan och jag längtar efter rutin och struktur! BRYT IHOP OCH KOM IGEN är ett valspråk på jobbet och just nu känns det så... men att bryta ihop i ensamhet när problemet gäller helheten hjälper ju inte för när jag brytit ihop och kommit igen finns ju fortfarande andra människors åsikter, problem och framför allt jag sjäv och mina tankar! varför är jag så feg och varför faller lotten att lösa mina problem på mig..=( vore ju så enkelt att ljuga och säga att allt ligger hos andra och att jag inte är på topp för andra inte är det... men i slutändän, är det min blogg, mina tankar och mina känslor.. och mår inte jag bra, om tårarna faller eller gnistorna och elden tänds så är den tändande faktorn oviktig, det är jag som måste ta kontroll, är inte jag lycklig så kan ingen annan än jag påverka det... men just nu vet jag juh inte vad som gör mig lycklig, men som det är nu.... ja det funkar inte frågan är vad som är lösningen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0