återigen--- mitt skiftande liv=)

Ja nu lägger vi allt skit på hyllan ett tag(mitt eget val och något som säkerligen kommer upp igen men inte just i denna sekund, skönt va=)) En annan har ju denna förmåga, att man kan kniksa till det och bara gå vidare, problemen finns ju kvar men just nu fokuserar jag inte på dem utan på allt annat här i livet... för i slutändan, visst är det härligt att leva?? solen skinner nästan varje dag, jag vaknar utsövd innan klockan ringer och hinner både det ena och det andra innan det är dags att jobba=) antar det finns ett ord för det, det är VÅR och även om jag älskar vintern och till viss del hösten älskar jag våren mer... fast inte leran och all skit utan det runtomkring... att se barnen dränka sig själv i vattenpölarna, att se 6 åringarna kasta sig i vattenpölarna och trots alla våra förmaningar så går det bara inte... det ska springas, det ska hoppas och det ska kastas i vattnet... och trots mitt stränga ansikte, min hårda röst och mina ursäkter till föräldrarna så hamnar jag ändå i tanken... jag vill oxå BADA!! Jag vill oxå hoppa i pölarna och känna vattnet rinna innanför skorna... vem bryr sig.. det torkar ju=) NÄ mera bad åt barnen, å´åt mig=)

Nu ska jag dra på mig lagårdskläderna, antar andreas funderar var tusan jag tog vägen, skulle bara åka hem och byta om men fastnade här med tankar på våren... vet ni att vår betyder pånyttfödelse och det planerar jag i vår=)

En annan anledning till min lycka är att en viss irriterande människa snart är ute ur mitt liv... snart snart snart är livet bättre än det var förut=)trots att han lämnar ut mig lämnar jag inte ut honom, för jag kan stolt säga... trots min vattenbadande önskan, jag är inte 6 år utan en vuxen människa som kan hålla rätt för rätt... oftast;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0