bortamatch=)

ja ni vet... det där som jag aldrig pratar om men som finns där ändå... SPORT! jag AVSKYR,AVSKYR och hatar det!!! antar jag är för vek helt enkelt... i de flesta saker kan man undvika en defenitiv vinnare och förloorare... alla ligger lika.... men i sport... NÄ se det går inte! och jag har väldigt svårt att tycka att ett lag har mer rätt att vinna än ett annat... det är alltid synd om den som förlorarar och ju högre instans, ju högre förlust.... jag kan bara inte heja på brynäs, lika lite som jag kan heja på modo eller ett annat lag... för det är alltid någon som ska stå där med lång näsa, utreda vad som gick fel och få skäll... nej tack till sport mao... här är en som tänker kampa i stugan under de tre sommarveckorna som os är=)

häromdagen var jag i borlänge och firade min mor(nej jag kan inte fatta att hon fyllt 60, och inte hon heller;))och vi roade oss med allehanda shopping, många glada skratt och härligheter kommer ur det minnet men... ja men... vi fikade, å då är ju visserligen inte jag någon fikamänniiska men jag är inte naiv, jag förstår att alla måste överleva bla bla bla... men 22 spänn för kaffe!!!! å då är jag medveten om att det är billigt kaffe, det finns kafeer som är betydligt DYRARE... men ändå... 22kr för utspätt blask.... lite sugen att ta reda på hur mycket en vanlig svensondrickare dricker och räkna literpriset--- det skulle slå bensinpriset med hästlängder=)

just nu är det strålande solsken, man kan nästan tro att det är sommar och sol och mysigheter men attsiken vad man sig bedrar.. men jag tror jag ska ta en ny dust med monika idag, det är så blött på åkrarna att jag inte kan vara där men en promenad ska vi väll fixa hoppas jag=O) tycker lite synd om henne, här har hon gått i 11 år och tyckt livet var mysigt... sen får hon en galen matte med allehanda idiotiska ideer... tror snart det kommer ut en annons med "ny matte sökes" på blocket.... detta slog mig i torsdags när jag dragit på henne en sadel, knutit plast på den och stod och hoppade bredvid henne... hon måste tycka människan susann är det dummaste spån som finns på denna jord........ men hon slutade vara rädd för en studsande mig och hon reagerade inte över plasten... hon ser inte min plan men det gäör jag=)

annars då? äh det skiter vi i nu, det är VÅR och jag trivs med livet oavsett vad som händer och sker... snart måste jag men inte än...

igår var det lilla långfredagen, massssa sprit och maaaasssa underbart familjemys var på tapeten, jag paxade ett angeldon och "höllkoll på det"... 5 uppslag och 2 gäddor gör mig som en klar vinnare(50%) mot för de andra som hade  massa don och bara sprang på nåra;).... ial så fick vi upp 13 st å jag drog två..... nackdelen med revyn är att man inte hinner med vinterns aktiviteter utan det är alltid i sista omfång man tar angling osv.... efter ise mös ja ii badkaret(och lugnet) i andersnils innan ja drog mig tillbaka till janhans  och åt pizza och badade tunna,natti

kl är 7 och jag är trött så dags att krypa natta en stund innan ta tag i dagen... natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0