härligt!

julen står för dörren och jag myser i stora drag.. bakat massa bröd och som alltid när ja står där mitt i smeten så slår mig tanken.. vad tusan håller man på med.. jag är så trött på "köfsans" bröd, samma sirapslimpor, vita bröd som smakar inget och mättar inget.. på en halv dag bakar jag säkerligen mjukbröd för tre månader och tänk va underbart gott det blir! det samma gäller pålägg, stoppar ja en skinkstek i ugnen, tar det två timmar så kan ja styckfrysa dem i skivor och slippa de halvdana påläggen som är så sega och tunna att man bara fattar hur dålig de är! det kan omöjligt bero på tidsbrist som vi inte klarar av att göra detta utan mera okunskap, men jag är ju ingen stadsbo, jag kan ju och vill ju.. men den där sista motiveringen hittar ja inte.. sjukt dåligt av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0