Jul. 09, 2014





glaskrossarparadis.. att ha sönder ett ytterglas till en spis är tydligen väldigt lätt.. bara ta lös det, polera med en trasa och krasch.. så har man miljonbitars pussel att lägga:-( inge kul och än mindre att bli totalt utskälld av sin sambo som verkar tro man gör det med vilje, är så trött på hans humör och obehärskade utbrott! man skulle ju kunna tro att 32 åringar har lärt sig kontrollera sitt humör och inse att hela världen inte cirkulerar runt dem men icke.. har nog med 5åringar på jobbet, behöver inte ha en hemma oxå!




en två dagars höintag avslutas med bad och korvgrillning på Norrbybeachen, underbart skönt! räknade lite lätt och när vi var som mest var vi 21 stycken på gården, underbart roligt även om det krävs lite organisation och en massa mat och fika <3 älskar dessa fyllda dagar med jobb, sol, skratt och energi.. inte dumt dessutom att vara lite sjuk så man får göra det bästa, laga mat och baka fika <3 Love it!

(här skulle det va en bild på en fin tallrik spagetti och köttfärssås men ack nej,det gick ej:-))

laga mat är jag bra på, så roligt och spännande att tjoppa ihop saker och det blir bra, men recept är bara riktlinjer, klarar inte följa dem alls men kul är det:-) köttfärsås och spaghetti är den rätt jag lärde mig laga som var rolig. var nog runt tio år och mamma och pappa mjölkade i vanlig ordning. mamma kör oxå utan recept så därför fanns inget skrivet utan efter jag stekt köttfärs så sprang jag till ladugården och frågade vad jag skulle göra, så fick jag skiva lök, ut och fråga igen osv.. ett perfekt sätt att lära sig laga mat på och något jag minns med glädje:-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0