möten

ibland möter man människor som är värdelösa, som bara sprider sorg och total menlöshet.. idag har jag inte träffat någon sådan:-) först spenderade jag dagen med en kär vän å fick i alla fall titta på Monica på avstånd:-) sen kom en granne till oss, han är en riktig sådan där gammal sak.., lite hår har han kvar, lång smal och en snus som hänger trekvart.. han har i sin ungdom spelat kort, druckit som en dåre, köpt, sålt och kört hästar som värsta busen.. en hund blev han oxå fyllearg på går det rykten om.. han har haft tre proppar och är väldigt gammal och bland de gladaste människor jag känner. han berättar historier om våran by och om svunna folk härifrån.. han är så duktig att berätta och kan så mycket.. önskar jag var 5 och kunde sitta vid hans knä och lyssna på hans historier länge länge:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0