men susann... du vet väll...

Så startar diskussionn... vad den handlar om är invandrare... och nä jag vet inte! Å jag vill inte veta!!! Jag vill inte veta att de flyr från ett land där syskon tvingas döda varanda.. där små barn överges så resten av familjen kan leva... nä jag vill inte veta!!! Men de som startar diskussionen "du vet väll" är inte de som har insikt och vill upplysa om vad dessa människor upplevt... nä det är svenskar, som med mobileni handen klickat sig fram till massa rubriker där precis allt vrids till att invandrare står för allt dålii Sverige t, har man tur har svensken läst ial hela "nyheten"men oftast Inte... källkritiken reflekterar man aldrig utan genast delar man  .Susann du vet välll?? Ja jag vet att det är sorgligt att maja 87 ligger i sängen halva dagen, att linus 8a är ensam på rasten, att rullstolsbundena lisa inte får fritidskompis... det är fruktansvärt!!!!men granska statistik för fem år sedan... samma rubriker, samma tragiska saker hände då... innan flyktingar.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0